1396-08-29 09:00
982
0
46767
نماینده سابق شرق گلستان:

در شرایط بحرانی یک میلیارد برای مسکن مهر نشینان ابلاغ شد/ تنها به مکاتبه اکتفا نکردیم و مسئولین کشوری را به گود آوردیم

نماینده سابق شرق گلستان گفت: در شرایطی که وزارت مسکن و شهرسازی قانونا خود را مسئول حادثه مسکن مهر نمی دانست، با پیگیری های انجام شده توانستیم یک میلیارد(در صورت نیاز به 2 میلیارد افزایش می یافت) اعتبار جذب کنیم و مسئولین کشوری را برای حل مشکل مسکن مهرنشینان به شهرستان کلاله بیاوریم.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، عبدالکریم رجبی در واکنش به خبر " از ادعای واگذاري زمين و تنفس اقساط تسهيلات و بخشودگي آنها تا مصوبه اي كه اندر خم يك كوچه است + فيلم" بار ارسال جوابیه ای به این سایت از پیگیری های خود در این خصوص گفت.

در متن این جوابیه آمده است:

مسكن مهر كلاله از پروژه هاي پرچالش و بحراني در سطح استان و حتي كشور بود، بطوريكه آخوندی وزير مسكن و شهرسازي در يكي از جلسات سئوال از وی در صحن علني مجلس، در خصوص مسكن مهر با نام بردن از نماینده شرق گلستان وضعيت مسكن مهر كلاله را شاهد ادعاي خود قرار داد كه در "سايت كلاله خبر" هم منعكس شد؛ اين موضوع نشان مي دهد كه اولاً پيگيري ها بسيار جدي و مستمر بوده كه باعث حساس شدن شخص وزير نسبت به اين پروژه شد، ثانياً با تذکرات و مراجعات پی در پی ما به وزارت و رایزنی با وزیر، این مشکل به یکی از دغدغه های اصلی وزارت تبدیل شده بود.

 متاسفانه بعد از افتتاح اين پروژه در خرداد ماه سال ٩١ که با حضور رئيس جمهور و وزير مسكن و شهرسازي وقت انجام شد، شاهد جابجايي برخي بلوكها(٧٢ واحد) بودیم كه بلافاصله با وزير وقت جلسه گذاشتیم و با دستور مكتوب وزیر، معاون وی برای بازدید از مسکن مهر کلاله به این شهرستان آمد و از آن پس وزیر شخصاً پيگير مشكل پروژه بود.

با شروع دولت يازدهم و بحراني تر شدن وضعيت پروژه، پيگيري ها نيز جدي تر شد و در سفر آخوندي وزیر راه و شهرسازی به كلاله و بازديد از فرودگاه کلاله، وضعيت پروژه در حضور استاندار وقت براي وی تشريح شد (به علت احتمال تنش اجتماعي از حضور در مسکن مهر صرف نظر شد).

photo 2017 11 19 22 13 29

photo ۲۰۱۷ ۱۱ ۱۸ ۱۰ ۳۲ ۴۰

بلافاصله بعد از برگشت وزیر راه و شهرسازی به تهران و با دستور وزیر، مهرآبادي قائم مقام وزير در مسكن مهر، مامور بازدید از مسکن مهر کلاله و پیدا کردن راه حل فوری شد که در این راستا مهرآبادی از مسکن مورد نظر بازدید کرد و پس از آن بلافاصله جلسه اي در تهران در محل وزارت خانه با حضور اينجانب،مهرآبادي، فرماندار شهرستان کلاله و مدير كل راه و شهرسازي استان تشكيل و تصميمات ذيل گرفته شد:

- فوراً مبلغ يك ميليارد تومان علي الحساب به استان ابلاغ گردید و قرار شد در صورت نياز به دو ميليارد افزايش يابد.

- ساكنين اين ٧٢ واحد بحراني واحدهای خود را تخليه كنند و با مبلغ تخصيص يافته براي آنها منزل در شهرستان رهن شود و تا برطرف شدن مشكل پروژه، اين رهن ادامه داشته باشد.

- قصورات احتمالي پيمانكار توسط اداره كل، ساكنين محترم و مسئولين شهرستاني از طريق مراجع قضايي پيگيري شود.

- اقساط تسهيلات دريافتي ساكنان اين واحدها به مدت دو سال تمديد و نامه وزير به مدير عامل بانك مسكن نیز زده شد.

- بلافاصله بعد از تخليه، توسط مشاوران و كارشناسان اقدام فوري انجام شود كه اين كار انجام گرفت که برخی از اقدامات از جمله تعويض شير آب و فاضلاب و غیره بر اساس نظر كارشناسان انجام شد.

به علت حل نشدن مشكل و عدم همكاري و استقبال ساكنين مسکن مهر، مجدداً از قائم مقام وزير دعوت شد و وی دوباره از مسکن مهر کلاله بازدید و در جلسه اي تصميمات زير گرفته شد( که با موافقت وزیر نیز همراه شد).

- فوراً ساكنين واحدها را تخليه وتحويل دهند.

- به هر دو نفر متقاضي به انتخاب خودشان ١٥٠ متر زمين رايگان واگذار شود.

- مبلغ واريزي متقاضيان با يك سود معقول به افرادي كه واحد خود را تخليه كنند مسترد شود.

- تسهيلات دريافتي افرادي كه واحد خود را تخليه و زمين دريافت كنند، توسط دولت تسويه شود تا اين افراد بتوانند مجدد وام مسكن دريافت كنند و در اين خصوص با سازمان برنامه و بودجه جلسات گذاشته شد و هماهنگي شد كه اعتبار آن تامين و به بانك مسكن پرداخت شود.

باید متذکر شویم که اين اقدامات در شرايطي انجام شد كه وزارت مسكن قانوناً خود را مسئول اين مشكلات نمي دانست؛ اما رايزني ها و پيگيري هاي مستمر باعث شد كه در جهت كمك فوري به ساكنان مسکن مهر اقدامات یاد شده انجام شود.

همه اين اقدامات ملي با كمك مسئولين شهرستاني به ويژه نصرت برزگر فرماندار شهرستان و دبوری اداره راه و شهرسازي شروع و اجرا شد؛ اما ضلع سوم آن ساكنين محترم واحدهاي آسيب ديده بود و همكاري آنها را مي طلبيد.

هنوز هم معتقدیم بهترين، سريعترين و مناسب ترين اقدام اقداماتي بود كه انجام شد هر راه ديگري غير از آن، هم زمانبر و هم منافع ساكنين محترم را تامين نخواهد كرد و اميدواریم مسئولين محترم با توجه به شرايط اجتماعي و مالي ساكنان محترم و خطراتي كه آنها را تهديد مي كند پيگيري لازم را در دستور كار خودشان قرار دهند.

گفتنی است مستندات ذیل تنها بخشی از مستندات ارسالی از سوی نماینده سابق شرق گلستان است و به علت محرمانه برخی از این مستندات، این مستندات محرمانه برای مواقع ضروری نزد این سایت محفوظ می ماند.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.